Dåb

Barnedåb er en fest

Barnedåben markerer en festdag både for barnet, familien og hele menigheden, som får et nyt medlem.
Ved dåben bliver vi velsignet og får løftet om, at Gud altid vil være med os.

De fleste bliver døbt når de er helt små, men man kan blive døbt i alle aldre.
Nogle bliver døbt som voksne, og andre før deres konfirmation.
Et barn kan sagtens blive døbt, selvom det er navngivet.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt du eller dit barn skal døbes eller ej, så står præsten gerne til rådighed for en uforpligtende samtale.

Kontakt kirkekontoret på tlf.: 66 17 30 31 - eller sikker mail og aftal nærmere, hvis du ønsker en dåb af dig selv eller dit barn.
Som udgangspunkt skal man have bopæl i Sanderum Sogn, eller have tilknytning til Sanderum Kirke, for at kunne få sit barn døbt i Sanderum Kirke.

Læs meget mere om dåb her

Når dåbsdatoen er fastsat vil I modtage en mail i e-boks fra kirkens kontor vedr. samtale med præsten og andre praktiske oplysninger.

Dåbsgudstjenste :
Den første lørdag i udvalgte måneder holder vi lørdagsdåb, som er en særlig børne- og familevenlig dåbsgudstjeneste.
Ved denne gudstjeneste har forældre mulighed for at få deres barn døbt ved en gudstjeneste som vil være i "børnehøjde", da der ofte er mange børn med til dåb.